Ο εαυτός μου- Το όνομά μου
Στα πλαίσια της διαμόρφωσης της Προσωπικής και Κοινωνικής Ταυτότητας των παιδιών και των Κοινωνικών τους ικανοτήτων εκπονήσαμε δραστηριότητες στις οποίες:
Στα πλαίσια της διαμόρφωσης της Προσωπικής και Κοινωνικής Ταυτότητας των παιδιών και των Κοινωνικών τους ικανοτήτων εκπονήσαμε δραστηριότητες στις οποίες:
Στα πλαίσια των ασκήσεων ετοιμότητας για τον σεισμό, παρακολουθήσαμε τις οδηγίες μέσα από το video του ΟΑΣΠ και στη συνέχεια κάναμε τις ενδεδειγμένες ασκήσεις.
Μιλήσαμε για την οικογένειά μας, μετρήσαμε τα μέλη της.
Αναρωτηθήκαμε για την δημιουργία της οικογένειας, διατυπώσαμε ερωτήματα, χωριστήκαμε σε ομάδες και αναλάβαμε να τα ερευνήσουμε.
Με την βοήθεια της οικογένειας κάθε παιδιού φιλοτεχνήθηκαν έργα για να παρουσιαστούν οι απαντήσεις στα ερωτήματα από κάθε ομάδα.
Οι μαθητές ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες που είχαν σκοπό την απόκτηση δεξιοτήτων, όπως η χρήση ψαλιδιού, πινέλων κ.λ.π.
Στη συνέχεια και στα πλαίσια της Προσωπικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης παρουσίασαν και ζωγράφισαν τον εαυτό τους, αναγνώρισαν τις μεταξύ τους διαφορές, έμαθαν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, έμαθαν το όνομά τους και το δημιούργησαν με πολλούς τρόπους.
Για την επέτειο του Πολυτεχνείου τα παιδιά:
Στα πλαίσια του εορτασμού της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα γεγονότα.
Στη συνέχεια εστιάσαμε στις έννοιες «Πόλεμος και Ειρήνη», αναλύσαμε τα χαρακτηριστικά τους και τις επιπτώσεις τους για την ανθρωπότητα.
Ορίσαμε τον όρο «κράτος» και τα βασικά στοιχεία που διαφοροποιούν το ένα κράτος από το άλλο: σύνορα, σημαία, γλώσσα, ιστορία.
Αναγνωρίσαμε τη σημαία του δικού μας κράτους, της πατρίδας μας, μάθαμε την ιστορία της.
Στις 11 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά.
Τις επόμενες ημέρες οι μαθητές έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας για να γνωρίσουν την ομάδα των συμμαθητών τους, να δημιουργήσουν προσωπικές σχέσεις και έπαιξαν ελεύθερα για να γνωρίσουν το χώρο του σχολείου.
Αγαπητοί γονείς Θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε συνοπτικά, με τις φωτογραφίες που μπορείτε να δείτε στη συνέχεια, τις θεματικές που επεξεργαστήκαμε από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τις δράσεις μας , αλλά κυρίως τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές μας ενεπλάκησαν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία.
Ελπίζουμε να χαρείτε και εσείς την εξελικτική πορεία των μαθητών μας.
Οι εκπαιδευτικοί.
Το νηπιαγωγείο ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού ( μετά την οικογένεια ), πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα.
Το πρόβλημα της μετάβασης του παιδιού από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό για πολλές χώρες του κόσμου είναι τόσο παλιό όσο και το ίδιο το νηπιαγωγείο, το οποίο παίζει μεσολαβητικό ρόλο στην ομαλή ένταξη και προσαρμογή του παιδιού στο δημοτικό σχολείο, με απώτερο σκοπό την εναρμόνιση του περάσματος από την προσχολική στη σχολική ζωή, καθώς και τη μείωση των όποιων σχολικών καθυστερήσεων. Ωστόσο, παρουσιάζονται αξεπέραστες δυσκολίες σε έναν σημαντικό αριθμό παιδιών, με αποτέλεσμα η μετάβαση να εξακολουθεί να αποτελεί νευραλγικό σημείο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα (Κιτσαράς, 1989).
Στην Ελλάδα το θέμα της μετάβασης αποτελεί ακόμη και σήμερα θέμα έρευνας χωρίς να έχει γίνει από την εκπαιδευτική κοινότητα κάποια πρακτική προσέγγιση. Στον καινούριο «Οδηγό Νηπιαγωγού» (2006) υπάρχουν σύντομες αναφορές στο θέμα της ομαλής μετάβασης, σε τρεις μόνο σελίδες του, στην 20, 40 και 83, από το σύνολο των 432 σελίδων του.