Οικογένεια

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ερεύνησαν τα ερωτήματα που προέκυψαν για την οικογένεια. Στη συνέχεια, αφού συζήτησαν στις ομάδες τους τα ευρήματα τους, τα παρουσίασαν στην ολομέλεια. Τέλος η ολομέλεια συζήτησε τι γνώριζε στην αρχή και τι έμαθε στο τέλος του σχεδίου εργασίας.

 

ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

(ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ)

ΒΙΒΛΙΑ:

  • Το σπουργιτάκι –Μάξιμ Γκόρκι – εκδ. Σύγχρονη Εποχή

  • Ο χιονάνθρωπος πήρε τη μαμά – Βούλα Μάστορη –εκδ. Πατάκη

  • Η οικογένεια Ψηλοκοντού – Γιώργος Μαρίνος –εκδ. Κέδρος

  • Σχέδιο εργασίας «Η οικογένεια» -Εθνικό και Καποδιστριακό Παν/ιο Αθηνών

  • Η οικογένεια στην οδό φιλίας - » » » »

  • Η οικογένεια Τρίγωνου – Ζαραμπούκα – εκδ. Πατάκη

  • Τα τρία γουρουνάκια

  • Τα τρία μικρά λυκάκια

  • Ο λύκος και τα επτά κατσικάκια

  • Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω

  • Η πάπια που ήθελε να γίνει μαμά –Κ.Αναγνώστου –εκδ.Μίνωας

  • Η οικογένεια από τον μικρότερο….ως τον μεγαλύτερο –Ν.Ρόκα – εκδ.Κέδρος

ΠΙΝΑΚΕΣ:

  • Η ευλογία του Ιωσήφ από τον Ιακώβ – Ρέμπραντ

  • Τρίπτυχο του Παλάου – Πωλ Γκογκέν

  • Η Αγία Οικογένεια – Μιχαήλ Άγγελος

  • Άνδρας, γυναίκα και παιδί – Σικελιώτης Γιώργος

  • Μητέρα που θηλάζει – Ωγκύστ Ρενουάρ

  • Η οικογένεια Μπρίτζες – Κονστάμπλ

  • Παναγία του Βλαδιμήρ – Βυζαντινή εικόνα 12ου αιώνα – Μόσχα

  • Κυριακή στον Κινέζικο Πύργο του Μονάχου – Συμεών Σαββίδης

  • Οι Δούκες της Οσούνα με τα παιδιά τους - Γκόγια

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Συζητούμε στην παρέα « τι νομίζουμε πως είναι η οικογένεια».

  • Μιλώ και για άλλες οικογένειες που γνωρίζω

  • Φέρνω στην τάξη μια φωτογραφία ή μια Videocassete ή ένα D.V.D. της οικογένειας μου και μιλώ γι’ αυτήν

  • Ρωτώ τον φίλο μου να μου πει κάτι για την οικογένειά του, του λέω κάτι για την δική μου. Μετά μιλάμε στην παρέα ο ένας για την οικογένεια του άλλου.

  • Συζητώ στην παρέα : πότε είμαι ευτυχισμένος με την οικογένειά μου

Πότε είμαι στενοχωρημένος

Πότε περνώ καλά

  • Μιλώ στην παρέα και λέω τι κάνει η οικογένεια μου για εμένα, τι θα ήθελα να κάνει περισσότερο για εμένα.

  • Πως φτιάχνεται μια οικογένεια; Μιλώ στην παρέα και λέω τι γνωρίζω για αυτό.

  • Όλες οι οικογένειες (ζώα-φυτά), φτιάχνονται με τον ίδιο τρόπο;

  • Που ζουν οι οικογένειες; Κατοικία

  • Γνωρίζουμε τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια: π.χ. ποιος μας γεννά; Τι μας είναι η μαμά του μπαμπά; Τι σχέση έχουν ο αδερφός της μαμάς και ο μπαμπάς;κ.λ.π.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Μετρώ τα μέλη της οικογένειας μου

  • Πίνακας διπλής εισόδου: κάθε παιδί γράφει το όνομα του στην κάθετη στήλη. Στη συνέχεια ζωγραφίζει στην οριζόντια στήλη τόσα κεφαλάκια, όσα και τα αδέρφια του. Αν θέλουμε, συμφωνούμε να χρησιμοποιούμε άλλο χρώμα για αγόρια και άλλο για κορίτσια, ή να ζωγραφίζουμε περισσότερα μαλλιά για κορίτσια και ότι άλλο η ομάδα προτείνει. Φροντίζουμε να υπάρχει στήλη για όσα παιδιά δεν έχουν αδέρφια.

  • Συγκρίνουμε από τον προηγούμενο πίνακα πόσα παιδιά έχουν πολλά-λίγα ή καθόλου αδέλφια.

  • Κόβω από φωτογραφίες ή ζωγραφίζω και κόβω τα μέλη της οικογένειας μου και τα κολλώ ξεκινώντας από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο και αντίστροφα.

  • Μιλάμε για την οικογένεια των σχημάτων

ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ

  • Γράφω λίστα με τις λέξεις που αφορούν την οικογένεια: ΜΑΜΑ-ΜΠΑΜΠΑΣ-ΠΑΠΠΟΥΣ-ΓΙΑΓΙΑ-ΑΔΕΡΦΟΣ-ΑΔΕΡΦΗ Κ.Λ.Π.

  • Γράφω τα ονόματα των μελών της οικογένειας μου

  • Γράφουμε καταλόγους με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μελών της οικογένειας

  • Διαβάζουμε τα βιβλία: « Η οικογένεια Ψηλοκοντού», « Τα 3 γουρουνάκια» και όλα τα λογοτεχνικά βιβλία της βιβλιογραφίας.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Συζητάμε για την κατοικία κάθε οικογένειας. Περιγράφουμε καθένας το σπίτι του και το ζωγραφίζει.

  • Αναγνωρίζουμε διαφορές στα είδη κατοικίας στην πόλη και μιλάμε για αυτά.

  • Συζητάμε για τον παππού και την γιαγιά. Περιγράφουμε που μένουν καθενός μας η γιαγιά και ο παππούς και γιατί.

  • Έχουμε κόψει μια φωτογραφία ανθρώπινου σώματος σε παζλ και ζητούμε από τα παιδιά να το συνθέσουν.

  • Κάνουμε το ίδιο με φωτογραφία μιας οικογένειας.

  • Μιλάμε για οικογένειες άλλων έμβιων όντων (ζώα-φυτά) και συζητάμε για ποιο λόγο είναι οικογένεια(κοινα χαρακτηριστικά, συνήθειες, γονείς κ.λ.π.) και ποιες οι διαφορές και οι ομοιότητες με την οικογένεια των ανθρώπων.

  • ΠΑΙΔΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ

  • Ζωγραφίζω την οικογένεια μου

  • Φτιάχνω μια οικογένεια με κολάζ, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες από εφημερίδες και περιοδικά.

  • Παραθέτουμε πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων. Παρατηρούμε πως καθένας από αυτούς ζωγραφίζει οικογένειες. Συγκρίνουμε και βρίσκουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους. Τέλος ζωγραφίζουμε την δική μας οικογένεια όπως οι μεγάλοι ζωγράφοι.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

  • Ζητάμε να εκφράσουν τα συναισθήματα που νοιώθουν για την οικογένεια τους. Πολλές φορές σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά δυσκολεύονται να εκφράσουν αυτό που νοιώθουν με λόγια, γι’ αυτό αφού συζητήσουμε ή αφού διαβάσουμε ένα σχετικό βιβλίο να ζητήσουμε να μας ζωγραφίσουν πως ένοιωθαν οι ήρωες και πως νοιώθουν εκείνα σε αντίστοιχες ή παρόμοιες καταστάσεις στην οικογένεια τους.

  • Περιγράφουν πότε νομίζουν πως μια οικογένεια είναι χαρούμενη και ζωγραφίζουν πότε είναι χαρούμενοι με την δική τους οικογένεια.

  • Εκφράζουν τυχόν παράπονα για κάποια πρόσωπα της οικογένειας τους( είτε προφορικά, είτε με ζωγραφική)

  • Μιλάμε για κινδύνους μέσα και έξω από την οικογένεια, είτε ζητώντας από τα παιδιά να μας πουν αν γνωρίζουν κάτι είτε διαβάζοντας αντίστοιχα βιβλία.

Εκτύπωση Email