Διαφορετικότητα

Είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί ! Κανένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς ίδιος με κάποιον άλλο. Βλέπουμε τα πράγματα με τον ίδιο ή διαφορετικό τρόπο, έχουμε κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος μέσα από διάφορες δραστηριότητες, ήταν η αποδοχή από τα νήπια της διαφορετικότητας .

Επιμέρους στόχοι:

Η διαμόρφωση της προσωπικής και κοινωνικής ταυτότητας των μαθητών μέσα από την αλληλεπίδραση του με τους ενήλικες αλλά και τους συνομηλίκους του.

Η διαμόρφωση ενός ενεργού πολίτη – citizenship. Να αποκτήσουν στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες στην ενήλικη ζωή τους θα τα βοηθήσουν να γίνουν πολίτες του κόσμου μακριά από κάθε προκατάληψη και μισαλλοδοξία

Η διαμόρφωση της ικανότητας του «πολιτικού εγγραμματισμού», που αφορά στο σεβασμό των κανόνων, την κατανόηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των πολιτών και την εμφύσηση βασικών πανανθρώπινων αξιών όπως το δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης.

Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητά τους, να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου είτε αφορά διαφορές στη σωματική ή την πνευματική του κατάσταση, το φύλο, τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία ή τη γλώσσα.

Να συνειδητοποιήσουν πως η διαφορετικότητα του άλλου δεν αποτελεί εμπόδιο, να διώξουν από την ψυχή τους αρνητικά συναισθήματα, όπως φόβος, επιθετικότητα και να αντιληφθούν πως όλοι οι άνθρωποι έχουν θέση σ’ αυτόν τον κόσμο, που οφείλουμε να τον κάνουμε καλύτερο ξορκίζοντας κάθε είδους ρατσισμό.

Να γνωρίσουν ήθη , έθιμα και τον πολιτισμό άλλων λαών, να αποδεχτούν και να ανακαλύψουν την ομορφιά της διαφορετικότητα στους λαούς ακόμα κι αν δεν υπάρχουν κοινά πολιτιστικά στοιχεία.

Να αναπτύξουν τα νήπια μεταξύ τους σχέσεις φιλίας και συνεργασίας.

Να μάθουν να συζητούν και να σέβονται τις απόψεις και τις ανάγκες των συμμαθητών τους.

Να εξελιχθούν σε γνωστικό και γλωσσικό επίπεδο και να αναπτυχθούν ολόπλευρα, σωματικά, πνευματικά, ψυχοκινητικά, κοινωνικοσυναισθηματικά.

Να παίξουν και μέσα από το παιχνίδι να εκτονωθούν, να ψυχαγωγηθούν, να υιοθετήσουν κανόνες και να αντιληφθούν τις δυνατότητες που κρύβουν μέσα τους.

Να εκφραστούν με λεκτικό ή μη λεκτικό τρόπο για αξίες, όπως ο σεβασμός στον άλλο και η αλληλεγγύη.

Να εκφραστούν εικαστικά τόσο σε ατομικό όσο και ομαδικό επίπεδο και να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας.

Μεθοδολογία:

Οι μέθοδοι προσέγγισης ήταν

Ανίχνευση πρότερων γνώσεων και βιωμένων εμπειριών των μαθητών

Παρατήρηση εποπτικού υλικού, εικόνων και φωτογραφικού υλικού στον

ηλεκτρονικό υπολογιστή

Παρουσίαση βίντεο: Τα διαφορετικά γυαλιά 1 και 2.

Συνεργατικές δράσεις

Παιχνίδια ρόλων

Ομαδικές εικαστικές δραστηριότητες

Εκτύπωση Email