Βιβλιοθήκη

Η οργάνωση και η λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης κατέχει κεντρική θέση στο Νηπιαγωγείο. Η ενασχόληση των παιδιών με τα βιβλία είναι καθοριστικής σημασίας για την εισαγωγή τους στο γραπτό και προφορικό λόγο, για την φιλαναγνωσία. Στον Οδηγό Νηπιαγωγού στο ΔΕΠΠΣ και στο Ν.Π.Σ., δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο.

Οι στόχοι τώρα της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι οι εξής:

  • Τα παιδιά, να έλθουν σε επαφή με το βιβλίο, μέσα από ένα δρόμο ευχαρίστησης, διασκέδασης, συγκίνησης, για να οδηγηθούν τελικά στην απόλαυση της ανάγνωσης αλλά και να αναγνωρίσουν το βιβλίο ως πηγή γνώσης.
  • Να έλθουν σε επαφή με όλα τα είδη του γραπτού λόγου και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του με τον προφορικό .
  • Να αποκτήσουν συμπεριφορά αναγνώστη.
  • Να μυηθούν στο σύστημα δανεισμού του βιβλίου, ώστε στο μέλλον να αποκτήσουν μια τόσο ευχάριστη συνήθεια.
  • Να ασκηθούν στη σωστή χρήση και μεταχείριση του βιβλίου καθώς και στο σεβασμό στον επόμενο που θα το χρησιμοποιήσει.
  • Να μάθουν να είναι συνεπείς, οργανωτικοί και να αποκτήσουν πρωτοβουλία και αυτοπεποίθηση.

Κατά την διάρκεια Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκαν στα παιδιά και των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου δραστηριότητες που έχουν σχέση με την Βιβλιοθήκη, όπως επαφή με το γραπτό λόγο και όλες τις μορφές του (γραπτό κείμενο, παραμύθι, ποίημα, ιστορία, εφημερίδα, περιοδικά). Μυήθηκαν επίσης στον τρόπο με τον οποίο μπορούν στη φάση αυτή να παρουσιάσουν αυτό που «διάβασαν», δηλαδή τη δραματοποίηση, την απαγγελία, την αφήγηση αλλά και την εικαστική έκφραση, η οποία και αφορά την δανειστική βιβλιοθήκη.

Ακόμα στο χώρο της τάξης μας δημιουργήθηκε από τις πρώτες κιόλας ημέρες «γωνιά γραφής και ανάγνωσης», η οποία εμπλουτίζεται με βιβλία σχετικά με το θέμα που κάθε φορά ασχολούμαστε. Τα παιδιά μαθαίνουν πως μπορούν να ανατρέχουν εκεί για να διαβάσουν ή να γράψουν ή ακόμα και να «ερευνήσουν» για κάτι που τα ενδιαφέρει.

Με την επίσκεψη μας στη Βιβλιοθήκη του Δήμου Λυκόβρυσης- Πεύκης, τα παιδιά ήρθαν σε πρώτη επαφή με έναν οργανωμένο χώρο δανεισμού βιβλίων και αναζήτησης της γνώσης. Έμαθαν τη διαδικασία δανεισμού, τις υποχρεώσεις εκείνου που δανείζεται, τις κυρώσεις αν δεν τηρήσει τους κανόνες και γνωρίσαν τον άνθρωπο που φροντίζει για όλα αυτά δηλαδή την βιβλιοθηκονόμο, αλλά και εθελόντρια της βιβλιοθήκης η οποία τους διάβασε βιβλίο για την διαφορετικότητα.

Στη συνέχεια, στο χώρο του σχολείου, διαμόρφωσαν την σχολική δανειστική βιβλιοθήκη, έφτιαξαν τους δικούς τους σελιδοδείκτες και ξεκίνησαν τον δανεισμό.

Εκτύπωση Email